Uncategorized

Waar krijg je de lekkerste cappuccino?

Je weet wel, nog even een
cappuccinootje drinken. Na een overheerlijke maaltijd, om een uurtje of elf ’s ochtends op het terras in Barcelona of als tussendoortje tijdens het winkelen om je voeten en je armen (van al die shoppingbags) even te ontzien. Any time, any place, any where. Maar smaken ze ook altijd hetzelfde? En dan kan ik volmondig zeggen: Nee! Is de schuimlaag wel zo goed? Hoe weet je of een schuimlaag stevig genoeg is? Dat is een kwestie van wat suiker uitstrooien boven het kopje en blijft de suiker er bovenop liggen, dan heb je wel een hele goeie te pakken.
En waar moet een goeie cappuccino nou aan voldoen? Uiteraard verschillen de eisen per persoon. Smaken verschillen, maar laat ik bij mijn eigen smaak houden. En hoe weet je of jouw smaak overeenkomt met de mijne. Ik kan je alleen mijn favoriete top 5 van cappuccino geven:
1. De homemade cappuccino van Christel
2. De cappuccino’s op de foto hierboven bij het Mc Café in Budapest
3. Een Illy cappuccino bij het barretje in een winkelcentrum in Bologna
4. Een cappuccino bij Starbucks in het CNN center in Atlanta
5. Samen met een stuk Sachertaart in Wenen
Ik zou willen zeggen, probeer het zelf…..je moet er alleen even voor reizen.
Geef een reactie

