Uncategorized

Terug van weggeweest

Het lijkt er op, dat ik alleen in mijn vakantie’s de tijd neem, om een blog te schrijven. Sinds de vorige vakantie in mei, zijn er in mijn turbulente leven genoeg evenementen, avonturen, workshops en ontmoetingen geweest, die het zeker waard zijn om een verhaaltje over te schrijven. Laat ik dan even beginnen met de meest recentelijke ontmoeting. Even een stukje voorgeschiedenis uit de tijd, dat internet nog geen begrip was. In 1990 ben ik gaan studeren in het Haagsche (braltaal voor Den Haag). Nog voordat het jaar om was, ben ik op 21 november samen met 8 andere jongens een commitment aangegaan om een jaarclub te vormen, genaamd Satyrus. Vraag me niet hoe we aan deze naam gekomen zijn. In die tijd werden veel griekse en latijnse termen gebruikt om een naam te geven aan een groep studenten, die gezamenlijk activiteiten willen ondernemen. Maar goed, inmiddels zijn we al lang afgestudeerd en hebben ons verspreid over de aardbol. Van St. Maarten tot ergens in Frankrijk, van Soest tot Sappemeer en een aantal zijn in de buurt van het Haagsche gebleven. En deze zomer is het gelukt om 8 van 9 jaarclubgenoten samen te brengen in Nederland. En wat is nou een betere locatie, dan op het strand van Scheveningen in een lounge club annex strandtent, genaamd WIJ (niet te verwarren met WI) vlak bij de haven. En ja, alles en iedereen was er bij aanwezig incl. de meeste kinderen. Dit leverde een geslaagd festijn op met eten, rosé en vooral bijpraten. Dan blijft nu de vraag: Wanneer gaat het ons weer lukken om als jaarclub bij elkaar te komen? Wie weet, staat dat in een volgende blog.
Geef een reactie

