5 positieve punten, maak er iets leuks van, workshop

De 5 positieve punten van januari

Afgelopen zaterdag heb ik de eerste workshop van gevolgd over creatief visualiseren via maak er iets leuks van. De scooter op de foto is een van de doelen.

Dromen, doelen, wens- en toelaatverklaringen komen aan de orde en ook een handig hulpmiddel om mezelf te richten op de positieve kanten van het leven. Oftewel de 5 positieve punten.

Dit is iets wat ik voor 2009 al weer had opgepakt. Iets wat ik in het verleden ook regelmatig heb gedaan. Namelijk aan het eind van de dag schrijf ik in een klein boekje mijn 5 positieve punten van de dag op. Soms moet ik er even over nadenken en soms moet ik keuzes maken om op maximaal 5 te komen. In de hele maand januari heb ik een hoop gedaan.
Graag wil ik mijn top 5 presenteren.
1. Met mijn dochter Q naar de film Madagascar II geweest. Een kinderfilm met toch een hoop volwassen humor. Een mooi gemaakte animatiefilm met veel grappen op de achtergrond.
2. Voor eerst sinds lange tijd weer eens een CD gekocht en deze is van Nickelback genaamd
Dark Horse. Canadese rockmuziek voor een ieder, die wel van wat ruigere muziek houdt. Een mooi nummer wat weer van toepassing is op de workshop en het positieve uit het leven halen is: If today was your last day
3. Een kleine reunie gehouden met een aantal vrienden uit mijn haagse studententijd. Eerst uit eten geweest in visrestaurant Harbour Club in Scheveningen en daarna naar de Classics party in onze “oude” vertrouwde discotheek de Westwood geweest Ondanks dat we een van de jongsten waren, was het erg gezellig.
4. Daarnaast heb ik van mijn eerste vrije dagen genoten, die ik nu wel eens doordeweeks heb, omdat ik nog maar 36 uur per week werk en zo de ene week 5 dagen werk en dan ander 4. Erg lekker ondanks dat het maar 4 uur per week gemiddeld minder werken is.
5. Daar ben ik mijn verhaal mee begonnen en dat is de workshop onder leiding van Christel. Het bezig zijn met dromen en doelen brengt inspiratie met zich mee. En daardoor de spirit om ook weer eens een blog te schrijven.
In de maand januari zijn er natuurlijk nog meer leuke en positieve dingen gebeurd, o.a. dat ik weer begonnen ben met trainen voor het nieuwe softbalseizoen, dat ik voor iemand de Held van de dag ben geweest door haar verloren mobieltje onder een trein vandaan te halen, een gezellige borrel met (oud)-collega’s in Onnen en wederom een mooie IQ score van 135 gehaald.
Ik ben benieuwd wat jouw 5 positieve punten zijn van de afgelopen tijd.
Geef een reactie

