Uncategorized

Friends Forever

Het eerste weekend van mijn zomervakantie van 3 weken had ik al gelijk een afspraak staan. Vorig jaar heb ik een blog geschreven, getiteld: Terug van weggeweest. Dit ging over het samenkomen van oude jaarclubgenoten van mijn studententijd. De locatie was toen een hippe tent aan het Scheveningse strand. Dit jaar was de persoon, die het verste weg woont (St. Maarten), weer in Nederland en dan is een gezellige ontmoeting wel op zijn plaats. Een maand eerder was Rob met zijn gezin uit Polen voor een korte vakantie in Nederland en dat kwam voor mij niet zo goed uit. Opvallend detail in dit verhaal is het feit, dat bij die bijeenkomst vooral de gezinnen aanwezig waren. Na op vrijdag nog een mailtje gestuurd te hebben, bleek dat het aantal aanwezigen aardig uitgedund was naar 3 personen.

Ware: Marc uit St. Maarten, Bart uit Rijswijk en ondergetekende. Dit mocht de pret niet drukken. Wij hebben met elkaar oude verhalen opgehaald, echtscheidingen besproken, pasgeboren kinderen, werk, vakanties, etc. En dat op een zondagmiddag op 2 verschillende terrassen op een koopzondag in Den Haag. Eerst bij de Zwarte Ruiter op de Grote Markt en later Juliana’s op de Plaats. De hamvraag van die middag was: “Wat doe jij over 5 jaar?” En blijkt toch een lastige vraag. Alleen om zeker te weten, waar ik over 5 jaar ben in mijn leven, zal ik nu moeten gaan werken aan mijn toekomstvisie. Een van de hulpmiddelen is het boek: Mach 2 with your hair on fire van Richard Brook. Maar daar meer over in een andere blog. Terugkomende op een andere vraag: “Zie ik deze vrienden over 5 jaar nog?” Zeker weten. Dit zijn vrienden voor het leven. Wat er ook gebeurd.

1 thought on “Friends Forever”

  1. Over vijf jaar zit jij echt niet meer waar je nu zit en ik ook niet! Vrienden voor het leven, ik kan niet zeggen of ik die heb, daar ben ik nog te jong voor en mijn vrienden nog te vers. In ieder geval is mijn voorstel er niet doorgekomen (wel de 36u, niet de €) ;-)Fijne vakantie nog gewenst!

Geef een reactie

