Uncategorized

How to make $ 10,000 in 1 dream?

Ik stap uit het vliegtuig in Amerika en wel op het vliegveld van Atlanta. Bekend terrein, want ik ben al twee keer in Atlanta geweest. En wat ga ik als eerste doen, zodra ik voet op Amerikaanse bodem heb gezet. Dat is uiteraard shoppen. Maar goed eerst even met mijn koffers naar het hotel, inchecken en dan downtown. Ik ben nog geen 5 minuten in de shopping area of ik ontmoet een enthousiaste zakelijke man. Ik noem geen naam, want dan wordt het weer googlen. We raken in gesprek en hij vertelt mij dat hij morgen een seminar heeft georganiseerd voor 400 mensen. De deelnemers komen uit de hele wereld en vanuit de US voor een dagseminar. Ik ga met hem mee naar het convention center, alwaar hij een grote zaal heeft geboekt met multimedia mogelijkheden. Er is alleen een probleem. Hij is zijn stem kwijt en zal het seminar niet kunnen doen. Hij ziet in mij de juiste persoon om het seminar te geven. Ik geef hem aan, dat ik de inhoud niet ken, maar hij wuift dit weg met het gegeven, dat er een powerpoint is op een big screen. Hij staat achter de knoppen en is er heilig van overtuigd dat ik goed kan improviseren en dat ik dit seminar tot een goed einde kan brengen. De volgende dag om 10.00uur vangt het seminar aan en de zaal zit stampens vol. Ik beleef de dag van mijn leven. Ik presenteer, improviseer, maak mensen aan het lachen en het publiek is laaiend enthousiast. En dit terwijl het niet eens mijn seminar is. Na deze dag evalueer ik de dag met de original speaker en hij is zeer te spreken over mijn performance. Hij pakt zijn cheque book en schrijft mij een cheque uit. Hij zegt: “de 400 deelnemers hebben ieder $ 100 betaalt. En jij verdient voor jouw optreden dit bedrag op deze cheque.” Nog met ogen gericht op het bedrag van $ 10,000 en de gedachte dat het zo makkelijk kan zijn om geld te verdienen, werd ik wakker uit deze droom. Gek genoeg komt deze droom aardig in de richting van waar ik naar toe wil. Wat is jouw droom?
1 thought on “How to make $ 10,000 in 1 dream?”

Geef een reactie

