Uncategorized

Spreken in het openbaar

Wie is die man met die serieuze blik in zijn ogen? En hij heeft ook nog een microfoon in zijn hand. Iets waar mensen in het algemeen het meest bang voor zijn: Spreken in het openbaar. Voor mij is het een tweede natuur. Speechen, presenteren, improviseren en entertainen. Gelukkig heb ik in mijn leven menig moment op een podium of voor een groep mensen gestaan. Mijn grootste publiek tot nu toe was 1000 mensen (en in mijn $ 10,000 droom nog meer) Mezelf voorbereiden doe ik in minimaal. Lappen tekst kan ik toch niet onthouden en met steekwoorden kom ik er wel. En dan vergeet ik misschien eens een keer iets. Niemand die dat weet en bovendien denken we toch in plaatjes en dat heb ik weer geleerd van een briljante spreker, Tom “Big Al” Schreiter Ik ben zeer visueel ingesteld. Dus een leuke praatje zit vol “getekende” verhalen en in mijn geval vol humor. Maar dat was al duidelijk in een vorige blog. Ik ben wel eens vergeleken met o.a. Jort Kelder (ik zie het zelf niet) en onlangs met Beau van Erven Dorens (qua gedrag kan ik me dat wel voorstellen – fantastisch- een beetje rebels ben ik wel). Mocht je nog een leuke spreker nodig hebben voor een evenement of training, laat het me maar weten.

Geef een reactie

