Uncategorized

Wat dacht je van 4 uur werken per week?

Morgen is het weer maandag. Voor sommige mensen begint dan hun werkweek. Ook voor mij.

Twee jaar geleden zag ik een review van dit boek in het blad Sprout . Al snel heb ik dit boek besteld, om eens lekker te gaan zitten lezen in de meivakantie met mijn zwembroek aan en in de zon met een koud drankje er bij. Het boek is geschreven door Tim Ferriss Deze jonge ondernemer werkte vele uren binnen zijn eigen voedingssupplementenbedrijf en bedacht dat het ook anders kan. Er staan nuttige tips in over timemanagement en hoe vaak je je email zou moeten lezen. Wat je eventueel kan inspreken op je voicemail en zo niet altijd terug te hoeven bellen. Daarnaast een hele uitleg over hoe je bepaalde taken kan uitbesteden aan bedrijven in Azie. Dit alles om meer tijd vrij te maken voor andere dingen in het leven. Slapen, eten, werken, onderweg zijn neemt bij 95% van de werkende mensen zo’n 20 uur in beslag. En dan blijft er nog 4 uur per dag over om iets voor jezelf te doen. Dat is niet zo veel. Dus 4 uur per week werken lijkt mij prima. Die overige uren wil ik wel besteden aan mijn hobbies. Wie wil dit ook?
Geef een reactie

