Uncategorized


2009 zit er weer op. Wat moet ik er over zeggen? Een jaar van keuzes maken, veranderingen, juiste beslissingen nemen en leermomenten.


Januari
In januari het jaar ingeknalt met champagne. En 10 dagen later zat ik met mijn vrienden van de Haagsche Clan in Scheveningen te eten om vervolgens naar de Classics Party te gaan in die goede oude Westwood. De volgende ochtend vroeg heb ik mijn ouders weer opgehaald van een lange vakantie in de US en Canada. Voorzichtig aan ook weer gaan trainen met mijn softbalteam en de eerste activiteiten op mijn sportclub Caribe stonden weer in de agenda. Ook de film Yes Man met Jim Carrey gezien tijdens een avondje uit met Christel, met het gevolg dat ik het boek, waarop deze film gebaseerd is, heb gelezen. Op de laatste zaterdag van de maand een workshop thuis ondergaan over Creatief Visualiseren gehost door Christel.

Februari

In februari stond de jaarlijkse ALV van Caribe op de agenda. Altijd een avond vol vertier. Op de 20e een nieuwe auto gekocht. Wel een tweedehands, maar de, wat later bleek erg bekende auto, Suziki Swift heeft het prima gedaan het afgelopen jaar. Gelijk die avond de aankoop gevierd met een heerlijk etentje bij Harma samen met Christel en Hans & Astrid.

Maart
De overgang naar de maand Maart ging gepaard met een andere hobby van mij, tuinieren. Lekker onkruid schoffelen om de sportvelden speelklaar te krijgen voor het nieuwe seizoen. In 1 weekend nog op kraamvisite geweest bij Thijmen (zoontje van Remko en Mariette) en de volgende dag werd Austyn (2e zoon van Miggy en Sharon) gedoopt. Zoals je begrijpt, wordt deze gezelligheid gecombineerd met eten en drinken. Op de laatste dag zijn Christel en ik naar een voorstelling geweest van de heren van Houts en de Ket. Erg om gelachen en de kaarten had ik als kado voor mijn verjaardag gekregen van mijn collega’s.

April
April bevat natuurlijk de verjaardag van Quinty. Dit keer met alleen meiden in de trein naar de stad en op naar de bioscoop voor de film Limo. Niks voor mij dus. Ik ben de stad in gegaan. Aan het eind van de maand nog de verjaardag van de Koningin gevierd en die van Kees (neefje van Quinty) in de tuin in Deventer met mooi weer. Lang leve de lente.

Mei
Deze maand begint altijd met de verjaardag van Christel. Volgend jaar groot feest. Een week later naar het theater geweest om het eerste zangoptreden van Quinty te bewonderen. Foto en filmcamera’s in de aanslag als trotse ouders. En vervolgens een week later het jaarlijkse lentefeest bij Quinty op school. Een weekje vrij werd nuttig besteed door in ons buitenverblijf te vertoeven en door de shoppen in een megazaak in Rotterdam: de Primark. Lekker veel voor weinig shoppen. Het softbalseizoen is ook weer begonnen. En traditioneel werd er in het pinksterweekend een toernooi afgewerkt op eigen bodem met perfect weer en leuke waterglijbaan. Een groot succes.

Juni
Toch een mooie maand met veel buitenactiviteiten. Maar ook een aantal keer de IKEA bezocht op zoek naar goede nieuwe matrassen. En na 2 nachten slapen
(op de oude matrassen) toch tot aankoop overgegaan. De afsluiting van het theatersportseizoen in de tuin van Peter en Ina was erg gezellig tijdens een heerlijke BBQ. En op de laatste maandagavond na een wedstrijd tot 23.00uur buiten gezeten met een drankje geeft toch een goddelijk gevoel. Wel jammer om de volgende ochtend weer vroeg naar het werk te gaan. En uiteraard mijn favoriete dag beleefd: 21 juni. Onder het motto: hoe meer licht hoe beter.

Juli
Het begin van de zomervakantie voor Quinty. De eerste 3 weken van de 6 vrij genomen. Gelijk het eerste weekend naar Den Haag voor een kleine reünie met Marc en Bart door even ouderwets op de terrassen in de Haagsche binnenstad plaats te nemen. Het weer in de maand juli was wat minder, maar toch mooi genoeg om het een zomer te noemen. Ook voor eerst geweest naar Nienoord, ook voor een volwassen man als ik is het glijden van een grote glijbaan op een kokosmat erg leuk.

Augustus
Inmiddels weer aan het werk en er was weinig vakantiegevoel meer over. En halverwege de maand begon het schooljaar ook weer. Terug in het oude ritme. Aan het eind van de maand wederom weer kampioen geworden met mijn recreanten softbalteam. De 29e was er ook nog een reünie ter ere van het 50 jarige bestaan van Caribe. Een geslaagd feest. Veel oud-leden ontmoet en de middag afsluiten met een onderling partijtje softbal en goed eten.

September
Na een pauze van 2 maanden weer met de bestaande groep bezig gegaan met theatersport. Een heerlijk avond expressie. Nog de laatste 2 toernooien gespeeld en de 1e en 2e plaats werden behaald. Het is ons maar niet gegund om het toernooi in Dieren te winnen. Ook voor het eerst naar Lauwersoog geweest, maar dan wel mee als begeleider bij een schoolreisje van Quinty. Het wadlopen zal een eenmalige ervaring blijven. De laatste dagen op de camping voor dit seizoen nog even genoten.

Oktober
Voor het eerst in de Mediacentrale geweest. Een mooie lokatie in Groningen. Ook deze maand weer een bestuursvergadering gehad bij Caribe. Vlak voor de herfstvakantie wordt het eerste gedeelte van het schooljaar van Quinty afgerond met een herfstviering. Altijd leuk om een dag bij kinderen te helpen. In het laatste weekend mijn najaarsinkopen gedaan bij de Primark samen met Christel. Het broodje dat wij die avond hebben gegeten, was bijzonder klaargemaakt. Het honk- en softbalseizoen werd afgesloten met een MVP party. (Most Valuable Player). Het uitreiken van bekers en oorkondes aan diegene die uitstekend hebben gepresteerd.

November
De maand dat de Sint in het land komt. Maar voordat het tot een Sintviering over kon gaan, nog een aantal activiteiten op mijn club gehad. Leuk was het om naar het Dolfinarium te gaan met Quinty en Naomi naar de Sintshow met Sjon en Sjeffrie. Een week later nog naar de Sintviering op het werk van Christel geweest. Dat was zeer goed verzorgd.

December
Begin van de maand nog een avondje wokken met mijn recreantenteam. Gezellig om iedereen weer even te zien. Sinterklaasavond was ook anders, nu ik niet meer verrassend voor kadootjes moest zorgen als nep-piet. Dan kwam de kerst er al weer aan. Kerstmarkt, kerstborrel op school, kerstkoor in het Kielzog o.a. door Quinty haar klas. En uiteraard de kerstdagen zelf met gourmetten, spelletjes en kadootjes onder de kerstboom. Na dit weekend nog spontaan uit eten geweest met Christel. En dan is het jaar weer voorbij. Mijn zus was over uit de USA. Dus ook oud&nieuw doorgebracht in Voorburg. Volgend jaar weer een andere lokatie.

Met plezier kijk ik uit naar 2010! Ik schrijf nu nog maar niets over goede voornemens 🙂




Geef een reactie

