Uncategorized

Zwemmen in februari

Op de vraag: “Wat wil je graag doen in deze voorjaarsvakantie?” Of is het krokusvakantie? Beide heb ik nog niet gezien. Al een tijdje wil mijn dochter graag weer een keer met mij naar het zwembad. En wat doe ik als vader dan? Natuurlijk naar het lokale zwembad incl. jacuzzi, warm waterbad, glijbaan en opblaas- en drijfattributen. Zwemmen is goed voor het lichaam qua beweging. Bijkomstigheid is de chloorsmaak. Even lekker douchen en die geur is weer weg. Twee uur lang springen, hangen en stoeien in het water. Allebei weer genoten en daarna nog een Wii-spel gehuurd bij de openbare bibliotheek: Mario & Sonic en de Olympische winterspelen in Vancouver. Hoe toepasselijk. Het is wel even wat anders, maar grappig om te zien dat de omgeving een letterlijke kopie is van de stadions in Vancouver. Een stad die zeker nog op mijn lijstje staat, om in de toekomst te gaan bezoeken. Terug naar het zwembad. Buiten was het 5 graden. Nog lekkerder is als ik vanuit huis zo de tuin in kan lopen en een frisse duik kan nemen, terwijl de zon schijnt inclusief een temperatuurtje van 25 graden of meer. Wie komt er bij mij aan het zwembad een koud drankje drinken?

Geef een reactie

