Uncategorized

Disneyland Parijs


Net terug van een kort weekje Parijs. Nou ja, ons hotel was vlak bij Disneyland Parijs. Foto’s genoeg, maar ja, wat is een leuke foto voor een blog. Voor de ingang van het Disneyland park geeft een impressie van wat komen gaat. In 1999 ben ik voor het laatst in “Eurodisney” geweest. Dit keer was het weer genieten van alles wat daar gebouwd is en de attracties. Er is zo veel te zien dat we binnen een jaar wel weer terugkomen. Uiteraard hebben we een jaarpas. Naast het park is er nog een apart gedeelte, nl. de Disneystudio’s. Met o.a. de Tower of Terror staat daar, maar onze dochter durfde daar niet in. Gelukkig kwam ze wel Stitch tegen om leuk mee op de foto te gaan. Maar de leukste attractie voor haar was Buzz Lightyear, gebaseerd op Toy Story 2. In een rijdend karretje schieten met je lasergun op Z-targets. Nou mijn record was 178.000 (nog slechts level 4). De enige attractie waar we 2x in geweest zijn. Na 2 dagen Disney stond een bezoek aan Parijs op de planning. En gauw naar de Eiffeltoren met zijn drie. Onderweg van de Metro naar de Tour Eiffel ongeveer 20 Afrikaanse verkopers tegengekomen met hun mini-eiffeltorentjes. Gezien de rij voor de ingangen, bleef het bij kiekjes maken onder de toren of op afstand. Er is nog veel meer te vertellen en wie weet, vertel ik later nog meer. Voor dit keer hou ik het bij deze eerste verslaglegging. En ja, ik zal nog wel wat belangrijks zijn vergeten. Remind me en vertel me jouw ervaringen met Disneyland Paris.

1 thought on “Disneyland Parijs”

Geef een reactie

