financieel, geld, passief inkomen

Weet je wat jij moet doen?


Het was even stil, maar dat had zijn redenen. Afgelopen pinksterweekend heb ik weer eens samen met mijn vriendin een seminar gevolgd. Dit keer was het een financieel seminar. Nou, het 3 dagen lang hebben over geld kan zeker leuk en interessant zijn. Aan het eind van de eerste dag (’s avonds) hebben we een geld-spel gespeeld. Een leerzaam en vooral hilarisch spel, waar ik met winst (60%) uit ben gekomen. Daarnaast nog geleerd om met een 6 koekjesblikken-systeem een verdeling te maken van de inkomsten. En wederom werden de 4 kwadranten besproken, die in het plaatje staan. Op dit moment ben ik een E(mployee), die samen met S(elf employed) aan de linkerkant staan. En behoor je tot de linkerkant, dan zal je altijd moeten blijven werken voor je geld. De rechterkant staat voor B(usinessowners) en I(nvestors). Wanneer hier geld wordt verdiend, is dat hoofdzakelijk passief inkomen. En een passief inkomen betekent dat geld voor je werkt en dat je niet hoeft te werken om toch geld te verdienen. En om van de linkerkant naar de rechterkant te komen, moet ik allereerst wel even wat doen. Aanstaande vrijdag naar de ……….kamer van koophandel. Op naar financiële vrijheid!!

Geef een reactie

