Uncategorized

Rijke Pa, Arme Pa? Is het een boek?

Rijke pa arme pa
Rijke pa arme pa
Robert T. Kiyosaki & Sharon L. Lechter

Met een mooi weekend voor de boeg en dankzij het financiële seminar van 2 weken geleden, leek het mij een goed plan om weer even de boekenkast in te duiken. Onze eigen persoonlijke ontwikkelingsbibliotheek. Ik heb gekozen voor het boek van Robert Kiyosaki: Rich Dad Poor Dad. Onderdelen uit dit boek werden besproken tijdens het financiële seminar. In dit boek lees je het verhaal van Robert die vanaf zijn 9e jaar leert hij hoe rijke mensen denken en hoe hij geld kan verdienen, zoals de rijken geld verdienen. Een belangrijke les daarin is het werken voor geld en dan vooral tegen een uurprijs of uurtarief, zal nooit leiden tot financiële vrijheid. Robert wordt geleerd om geld voor je te laten werken. Dat kan op allerlei verschillende manieren. Daarmee verzeker je jezelf van een financieel onbezorgde toekomst en je kan doen wat je wil. Eventueel met vervroegd pensioen en je inkomen groeit alleen maar i.p.v dat het op je 65ste weer minder wordt. Een belangrijke voorwaarde om financieel vrij te kunnen worden, is het hebben van een eigen business. Ook vanwege de belastingvoordelen. Vandaar dat we afgelopen vrijdag bij de kamer van koophandel zijn geweest. Christel is haar eigen bedrijf begonnen en ik heb mijn handtekening gezet onder een bedrijf op eigen naam. Dat voelt goed en nu aan de slag voor het verdienen van passief inkomen. Wanneer je dit boek koopt via bovenstaande link, verdien ik passief mijn eerste 61 eurocent.

1 thought on “Rijke Pa, Arme Pa? Is het een boek?”

  1. Super boek, mijn eerste die ik heb gelezen uit een reeks van personal development. Tip: The richest man of Babylon is ook een aanrader.

Geef een reactie

