films, financieel, geld, passief inkomen, Uncategorized

Your money or your life


Onlangs heb ik voor de tweede keer de film Fun with Dick and Jane gezien. De flauwe snelle humor van Jim Carrey blijf ik leuk vinden. De strekking van het verhaal gaf mij toch weer stof tot nadenken. Ondanks dat de eerste versie van de film uit 1977 is en deze remake uit 2005 zijn de onderwerpen actueel.
Een werknemer denkt promotie te krijgen en wordt ondertussen gebruikt door het bedrijf om het slechte nieuws te brengen. De machtige eigenaar verkoopt op tijd zijn aandelen en zit er warmpjes bij, terwijl alle werknemers met lege handen naar huis kunnen. Het bedrijf is failliet en de aandelenkoers is gedaald tot 0.
Dit geeft al aan dat je maar beter eigenaar van een bedrijf kan zijn en niet de werknemer in welke positie dan ook.
Al die werknemers dachten hun pensioen veilig te stellen door aandelen van het bedrijf te kopen. En welke parallel is er nu te trekken met de pensioenfondsen.
Afhankelijk zijn van anderen met betrekking tot inkomen en pensioen is een groot risico.

Uiteindelijk loopt het goed af in deze feel good movie. Iedereen krijgt alsnog waar hij/zij recht op heeft. Een slordige $ 400 miljoen dollar wordt verdeeld over de werknemers.

Er zijn verschillende manieren om meerdere bronnen van inkomen te genereren.
Een van mijn favoriete manieren is via netwerkmarketing. Geld verdienen op een leuke en eenvoudige wijze, waar mensen geholpen worden met gezondheid, persoonlijke ontwikkeling en een betere levensstijl .

Welke methode hanteer jij om je financiele leven in eigen handen te nemen?

1 thought on “Your money or your life”

  1. Om financieel intelligent te worden, lees ik boeken en volg seminars. Inzicht te krijgen in mijn cashflow. Activa en Passiva. Door te investeren in groeiende ondernemingen en beslissingen nemen. Mijzelf eerst te betalen en dan mijn rekeningen. Zo probeer ik financieel gezonder te worden. The richest man of babylon, see my blog:

Geef een reactie

