Bieb, films, Groningen, Pixar

Wie is jouw stripheld?

image

Afgelopen zondag ben ik, samen met mijn meisjes, weer eens naar het stripmuseum geweest.
Opvallend hoeveel tekeningen ik herkende uit de ouwe tijd. Veel strips heb ik verslonden, vooral voetbalstrips, zoals Rob van de Rovers, Roel Dijkstra, Ronnie Hansen (toevallig allemaal met een r) en Sjakie en zijn wondersloffen. En mijn all time favorite Appie Happie niet vergeten, getekend mijn held Dik Bruynesteyn

Daarnaast had ik een abonnement op de Eppo, die altijd op de deurmat lag op vrijdag. Dat was altijd lekker uit school komen. De Eppo lezen en op de radio luisteren naar de top40.
De avonturen van Franka, Storm en Agent 327 hebben een prominente plaats in het museum gekregen. En vergeet de revival van Tin Tin niet.  Kuifje is terug en waar zijn mijn stapels Suske & Wiske gebleven?

Al met al een aanrader om een middagje naar het stripmuseum te gaan.
En wie zijn deze twee jongens, getekend door Jan Kruis?

Geef een reactie

