Uncategorized

Small, medium & large

image

Deze keuzemogelijkheid wordt regelmatig aangeboden. In een fast food restaurant, de keuze voor een abonnement, het formaat van de beker bij Starbucks en uiteraard ook bij de verdeling van kledingmaten.
Maar eigenlijk is ook deze keuze van toepassing op het leven.

Hoe leef jij je leven?
Small: vooral hetzelfde
Medium: af en toe een uitspatting
Large: altijd op zoek naar verrassingen en avontuur

Ik zet dan wel even een spiegel voor. Soms is het lekker om in een comfortzone te zitten en small te leven. Maar in tijden van een medium bestaan, merk ik dat dit uitdagender voelt.
Living large is toch wel de beste optie. Daarbij worden een hoop andere mensen betrokken en beïnvloed.
En gaat het niet mee om mij, maar om het geheel.

Een leuk voorbeeld om larger te leven, is zoals Danny Wallace dit heeft omschreven in zijn boek Yes man. En later verfilmd met in de hoofdrol Jim Carrey. Zie ook mijn blog: http://wp.me/pUYFw-J

Uiteraard geeft iedereen persoonlijk een andere invulling aan de definitie Small, medium en large m.b.t het leven?

Maar hoe vind jij dat je leven leeft?

Geef een reactie

