2012, Gezond, Life

Eet jij wel gezond?



Onlangs is een boek verschenen van Dr. Gert Schuitemaker, een voorstander van mediterrane voeding en ons oerdieet. Maar de technologie heeft er voor gezorgd dat ons voedsel verre van natuurlijk is. Alles wat je koopt dat in een blik zit, in een doosje of door plastic afgeschermd, is bewerkt.
Kijk gerust eens op de verpakking en lees wat voor “extra” stoffen er nog meer in zitten. Waarom denk je dat het product wat je in je hand hebt tot 2014 houdbaar is.
Toevoegingen zoals geur-, kleur- en smaakstoffen, conserveringsmiddelen, diverse E-nummers en de bekende smaakversterker E621 maken ons voedsel onnatuurlijk.
Daarnaast wordt er aan veel producten suiker toegevoegd. Maar ja, ik eet wel groente en fruit, wordt dan als argument gebruikt.

Zolang je het niet uit je moestuin hebt gehaald of zelf van een boom hebt geplukt, is je voeding bewerkt.
Daardoor komen we voedingsstoffen tekort. Steeds meer mensen hebben overgewicht, zijn regelmatig ziek of slikken veel medicijnen.

Ja, blijf vooral groente en fruit eten, maar vul je eten aan met voedingssupplementen. Op deze manier vul ik al jaren mijn voeding aan. “Ben jij dan nooit ziek?” wordt mij dan gevraagd. Ziek zijn, wat is dat eigenlijk?

Oh ja, wat ook goed daarbij helpt, is 2 liter water per dag drinken. En dat exclusief koffie, thee, sapjes en andere dranken.

Je kan het boek lezen en zien wat de adviezen zijn van een dokter of je kan doen wat ik doe.

Ik vul mijn voeding 1 x per dag aan met een zakje:

VitaOne

Geef een reactie

