2012, Groningen, Life, workshop

Grootste angst

image

Al jaren staat deze angst nummer 1 in de lijst grootste angsten, zelfs boven doodgaan : Spreken in het openbaar.

Afgelopen week heb ik mijn tweede les Stand Up Comedy gevolgd. Er komt nog al wat kijken bij het maken van grappig verhaal. Waar ik geen angst voor heb, is voor spreken in het openbaar en improviseren gaat mij redelijk goed af, maar het samenstellen van een Stand Up verhaal is toch best lastig.
Gelukkig worden we begeleid door een deskundige Gijs Nellissen.
Waar de meeste cursussen eindigen met een soort examen of eindopdracht, begrijp je al dat deze Comedy Class wordt afgesloten met een optreden voor publiek.
De komende weken zal er nog het nodige aan de tekst geschaafd worden en dan eind maart zal ik met mijn medecursisten een optreden verzorgen.

Ondanks dat spreken in het openbaar voor mij geen probleem is, zie ik dit optreden toch met de nodige spanning tegemoet.  Gelukkig heb ik nog wat weken voorbereidingstijd. Ik kan er maar op één manier achter komen of Stand Up iets voor mij is.

Door de angst heen en gaan. Ik zeg maar zo: Als je er niet dood aan gaat, gewoon doen.

Welke angst heb jij?

Geef een reactie

