2012, Duurzaamheid, financieel, Gezond, Life, vrijheid

Mijn favoriete auto

Auto’s, auto’s en auto’s. Ze zijn er in alle soorten en maten. Voor een paar honderd euro tot een paar ton. Ik vroeg me laatst af in welke merken auto ik heb gereden in die ruim 20 jaar dat ik een rijbewijs heb.

Hier volgt een lijstje: BMW, Audi, Toyota, Ford, Mazda, Diahatsu, Volkswagen, Alfa Romeo, Opel, Renault, Seat, Peugot, Chrysler en ook nog Suzuki.  Onlangs ging onze Suzuki naar de garage voor de jaarlijkse APK. Nou had ik wel het idee, dat er iets aan gedaan moest worden.

Eén telefoontje met de garage en het besluit was snel genomen. Er moest zoveel aan gebeuren dat de kosten niet op wegen tegen de dagwaarde. Met andere woorden: het zou een dure bedoeling worden.

De afgelopen maanden stonden er 3 auto’s voor de deur, waarvan 1 van mijn ouders. Deze auto gaat begin maart weer terug. En wat wordt eventueel het volgende merk auto waarin ik ga rijden? Genoeg ervaring met allerlei merken en ik ken genoeg mannen, die gek zijn van auto’s. Porsches, BMW’s en Audi staan regelmatig op het lijstje, maar ja, een auto is voor mij een vervoermiddel. Nou is er wel een auto, die ik wel zie zitten.

De Mini is wel een merk, dat nog niet in mijn rijtje voor komt. Maar deze gedachte heb ik maar even on hold gezet.

Het begin van het voorjaar is een goed moment om wat meer aan beweging te doen en dan is de fiets een handige oplossing.

Bronvermelding: MINI en Montego

Geef een reactie

