Groningen, Life, Presenteren, seminars, Uncategorized

To inspire or to be inspired?

Wat een geweldige dag heb ik gisteren beleefd. Op de startersdag van de KvK in de Martini Plaza in Groningen stond ik op het inspiratieplein. De hele dag heb ik gesproken met startende ondernemers over hoe zij hun bedrijf succesvol kunnen presenteren of opstarten

Uiteindelijk heb ik veel nieuwe ondernemers gesproken over hun “product”, het probleem dat ze kunnen oplossen en waarom zij de aangewezen persoon zijn voor die potentiële klant.

Ik weet niet meer met hoeveel mensen ik gesproken heb, maar dat er een wachtrij stond en mensen soms wel meer dan een kwartier hebben staan wachten om mij te spreken, gaf mij wel een bijzonder gevoel.

Van het opstarten van een dansschool tot adviesbureaus in Nieuwe Energie en Elektrotechniek. En van app design tot particuliere zorg. Ook van taartenservice tot fotograaf. Het ondernemerschap leeft bij mensen.

Naast presenteercoach voelde ik mij ook wel een startende ondernemerscoach. Iedereen deelde zijn ideeën en ik ging meedenken om hun business zo succesvol mogelijk te laten starten. In sommige gevallen was het ook out-of-the-box denken of op zoek gaan naar geschikte partners om mee samen te werken.

Om tijdens of na een gesprek een bedankje te krijgen voor mijn hulp, gaf mij een dankbaar gevoel.

Waar ik mij regelmatig laat inspireren door succesvolle ondernemers, wat het ook heerlijk om anderen te inspireren.

Geef een reactie

