bucket list, financieel, geld, Life, passief inkomen

Is mijn spaargeld nog wel veilig?

Wat is makkelijker te doen?
Wat is makkelijker te doen?

Vandaag zag ik dit plaatje voorbij komen. En ik keek nog een keer naar de bedragen. Een interessant vergelijk: een blijvend inkomen vanuit een business vs de rente op spaargeld. Maar ja, waar krijg ik nog 5% rente op mijn spaargeld. Inmiddels is het rentepercentage op mijn spaarrekening alweer met 1/10% gedaald. Mocht je je spaargeld op Cyprus hebben gestald, dan ben je alles boven de ton kwijt. Bijzonder dat ik bedenk, dat mijn spaargeld veilig bij een bank staat en zo is het weg.

Terug naar de bedragen in dit voorbeeld. Om $ 300.- aan passief/blijvend inkomen te verdienen, zou ik $ 72,000.- op mijn spaarrekening moeten hebben staan. Dan ben ik benieuwd hoeveel mensen op de 100 dit bedrag op hun spaarrekening hebben staan. Stel dat ik er vandaag mee wil beginnen. Hoe lang gaat het duren voordat ik $ 72,000.- heb gespaard? En dat is een bedrag dat ik maandelijks opzij zet, nadat ik de hypotheek/huur heb betaald, boodschappen heb gedaan, verzekeringen en gemeentelijke belastingen heb betaald, abonnementen en de stroom- en gasrekening heb voldaan.

Het goede nieuws is dat sommige mensen een manier hebben ontdekt om het bedrag van $ 300,- (of als je wil € 300,-) te kunnen verdienen per maand zonder die $ 72,000.- te sparen.

Mocht je iemand kennen, die liever € 300,- aan blijvend inkomen wil opbouwen i.p.v.
€ 72.000,- sparen, laat het mij maar weten.

Geef een reactie

