5 positieve punten, Life, maak er iets leuks van

Waarom god lacht

Waarom god lachtAfgelopen weekend zag ik een boek bij mijn ouders staan, dat ik al een tijdje was vergeten. Het boek van Deepak Chopra hadden we een tijd geleden uitgeleend, maar nog steeds niet mee teruggenomen naar huis.

Ik had het verhaal al een keer gelezen, maar ik wilde het nog een keer lezen. Mede ook door de vrolijke voorkant.

Het verhaal gaat over Mickey Fellows, een comedian, die op zijn retour is. Nadat zijn vader is overleden, verschijnt er een persoon in zijn leven, die Mickey helpt met het ontdekken van de ware vreugde in het leven. Aan de hand van een aantal briefjes met mysterieuze teksten wordt het Mickey duidelijk wat belangrijk is in het leven en wat hij moet veranderen.

Het verhaal zit vol met grappen en soms hele flauwe of foute grappen, maar dat hoort bij het verhaal. Daarnaast is het ook een verhaal wat mij tot nadenken heeft gezet en er stonden tegen het eind van het boek nog een aantal goeie vragen, die bij de vereisten van gelukkig zijn horen.

Om gelukkig te zijn op het niveau van de ziel zijn er drie vereisten:

  1. Je handelt zonder moeite
  2. Je beleeft vreugde aan wat je doet
  3. Je boekt resultaat met je acties

Om het boek compleet te maken, staan er nog 10 principes omschreven van spiritueel optimisme. De eerste principe bevalt mij heel goed, nl. de gezondste reactie op het leven is lachen šŸ™‚ En het tiende principe is vrijheid is loslaten.

Waarom god lacht van Deepak Chopra is een aanrader, een fijne combinatie van een leuk verhaal en spirituele lessen. En het is voor weinig te bestellen via Bol.com

Geef een reactie

