Uncategorized

Een film met levenslessen

image

Wat is deze film weer mooi gemaakt. Erg leuk om weer met zo’n rood/groen 3D brilletje in de bioscoop te zitten en te genieten van de effecten.
Gelukkig heb ik een dochter in een leeftijdscategorie, dat ik nog mee mag naar zo’n film. En door een leuke actie van de lokale krant kregen we dit bioscoopbezoekje kado.
Toch heerlijk al die overvloed.

Ondanks dat het lijkt dat deze animatiefilms zich vooral richten op de jeugd, zitten er altijd levenslessen in voor volwassen.

In de Croods komen er verschillende dingen naar voren. In het begin gaat het om angst en overleven. Daarna gaat het over in avontuur, verandering, vertrouwen en ontdekken van nieuwe dingen.

Veelvuldig zie ik dat mensen in hun veilige omgeving willen blijven en nieuwe avonturen worden vermeden.

Keer op keer heb ik ervaren dat verandering leidt tot groei. En dat is toch belangrijk voor de mens en de natuur.

Ik ben ook weer blij dat er weer blaadjes aan de bomen komen en dat regelt de natuur vanzelf, maar als ik wil groeien, dan moet ik er zelf wat voor doen.

Om dan in de woorden/geluiden van de karakter Belt te spreken: Tadaaaa!

2 thoughts on “Een film met levenslessen”

Geef een reactie

