Apple, Gezond, iPod, Life

Hoe overleef ik mijn smartphone, iPad en social media?

image

Vorige week had Christel dit boek bij de bibliotheek zien staan. En de cover van het boek maakte het aantrekkelijk om dit boek open te slaan. De vrolijke tekeningetjes zijn ook doorslaggevend geweest.

Wat te doen met de tijd die we hebben en wat is daarin belangrijk. Dat zegt de titel eigenlijk. Aangezien dit een boek is van meer dan 170 pagina’s sprak het onderwerp snel lezen mij wel aan. Een beetje jammer dat ik de tips om 2 tot 3 keer zoveel woorden per minuut te lezen pas na het uitlezen van dit boek heb gezien. Gelukkig heb ik dit boek wel in 1 bevrijdingsdag uitgelezen.

De schrijver Ronald van de Buld maakt veelvuldig gebruik van mind mapping. Een manier om een samenvatting of aantekeningen makkelijker uit te werken en te onthouden. Als mens denken we in beelden en niet in woorden.  Iedereen kent wel de vraag: Denk niet aan een roze olifantje….. en ja hoor je ziet een roze olifantje voor je. In ieder geval zijn plaatjes en kleur ook belangrijk bij het mind mappen en het stimuleren van mijn rechterhersenhelft..

In ons “drukke” bestaan is het belangrijk om onze tijd aan de juiste dingen te besteden. Met de informatie overload van tegenwoordig dankzij het internet kan dit de nodige stress opleveren. Met alle afleidingen denken we te kunnen multitasken, maar uit een leuke oefening in het boek blijkt dat dit geen tijdswinst oplevert.

En hoe zit het met de email inbox? Ik ben me gelijk gaan afmelden op verschillende nieuwsbrieven. Ik kom er niet aan toe om ze te lezen of ze zijn marketinggericht. Dat ruimt lekker op. Voor meer tips over de juiste prioritijd te stellen, ga dan naar de website van de schrijver. Of bestel het boek Prioritijd via Bol.com

En wat betreft sociale media overload. Slechts 2 keer per dag op Facebook, Twitter en Linkedin. Zo simpel is het. Ok, dan nog even een leuke one liner uit het boek.

Life was much easier when apple and blackberry were just fruits!

Geef een reactie

