Groningen, Presenteren

Do you feel lucky tonight?

image

Regelmatig gaan we met zijn drie naar de bibliotheek. Lekker boeken uitzoeken, af en toe een DVD mee van een film of serie, die we nog willen zien.
Nou viel mijn oog van de week op een stripblad, de EPPO. Ik dacht, dat is lang geleden, dat ik elke vrijdag thuis kwam uit school en er een nieuwe Eppo op de deurmat lag. Gelijk lezen met op de achtergrond de Nederlandse Top 40 met de klapperrrrrrr van de week 🙂

Op deze voorkant staat de klassieke Lucky Luke en dat blijft tot tijdloos. Uiteraard ben ik nog door de Eppo gebladerd en ik zag gelijk dat Storm ook nog steeds aanwezig is. Maar daarnaast zijn er vele andere strips bijgekomen. Voor de klassiekers zoals, Sjors & Sjimmie, Franka en Agent 327 kan ik gelukkig ook nog naar het stripmuseum in Groningen.

Tegenwoordig lees ik geen stripbladen of -boeken meer. Mijn laatste stripboek dat ik gekocht heb, is het allerlaatste album van Dik Bruyesteyn met in de hoofdrol Appie Happie. Gelukkig zijn er nog genoeg tekeningen voor handen van deze wijlen briljante tekenaar. Ik heb zelfs nog een theebeker met tekeningen van Dik er op. De gemakkelijke manier waarop hij tekent en een karikatuur tekende van een bekende sporter of – Nederlander, heeft mijn geïnspireerd om zelf te gaan (strip)tekenen in mijn jeugd.

En wie weet, na veel oefenen, word ik ook nog eens een leuke karikatuurtekenaar.

1 thought on “Do you feel lucky tonight?”

Geef een reactie

