2013, bucket list, Life, persoonlijk

¿Habla usted español

world languages

Nou, nee, un poco misschien. Vakantie Spaans ook wel genoemd. Maar om echt deze taal te gaan leren, vereist wat oefening en discipline.
Maar ja, aangezien er een reisje naar Spanje aan zit te komen en Spaans leren spreken en lezen op mijn verlanglijstje staat, zal ik de eerste stap moeten zetten.

In het plaatje kan je zien dat Spaans na Chinees de meest gesproken taal ter wereld is, kort gevolgd door Engels. Nou, die taal zit er wel in.
En dan is het een kleine stap richting Portugees. Hier in huis spreekt Christel nog Italiaans, dus ik heb ook nog een blauwe maandag (nou zeg half jaar) een Italiaanse cursus gedaan.

Het lijkt mij gewoon heel handig veel verschillende talen te kunnen spreken. Gelukkig heb ik een vriendin, die van oorsprong uit Venezuela komt en in het najaar weer een cursus Spaans gaat geven. Tot die tijd kan ik mij eventueel wenden tot een taal via de befaamde boekenserie.

Spaans leren

Geef een reactie

