2013, Life, Martijn van der Horst

De geheimen van Michelangelo

Chris Widener

Wat hebben we een mooi zomer dit jaar! En ik hou er van lekker in het zonnetje te zitten met een goed boek.
Nou vond ik bij mijn ouders nog een boekje dat ze in Amerika hadden gekocht. De schrijver van dit boek is Chris Widener. Ik dacht dat is toevalllig. Chris Widener is als gastspreker aanwezig op een internationale training begin Oktober in Barcelona van ACN, waar ik bij ben.

Het verhaal in het boek gaat over Tom Cook, een zakenman, die op vakantie in Italië is en die tijd ook gebruikt om na te denken welke richting hij op wil in de toekomst. Daar ontmoet hij een oude man, die hem via de kunstwerken van Michelangelo een aantal wijze lessen mee wil geven. Dit zijn onder andere:

– Volg je passie
– Vertrouw op je sterke kwaliteiten
– Schoonheid zit in de details
– De hand creëert wat het verstand bedenkt
– Plannen en voorbereiden
– Begin met kleine actie
– Omarm de verschillende fases
– Soms duurt het jaren voordat het succes komt: Wees tevreden
– Leef je leven en doe je werk zo goed mogelijk

Dit zijn voor de meeste mensen geen nieuwe lessen, alleen door de lessen via een verhaal te lezen, wordt het boek wel aantrekkelijker om te lezen. Het boek is verkrijgbaar via bol.com, zowel in het Nederlands als in het Engels .

Ik ben zeer benieuwd naar de training van Chris Widener begin Oktober.

Geef een reactie

