Martijn van der Horst

Mag het een onsje meer zijn?

image

Informatie! Dat is er in overvloed. Elke dag worden we bloot gesteld aan tienduizenden informatieprikkels. 30 jaar geleden moesten we het doen met radio, televisie, kranten en tijdschriften. Oh ja, en wat reclamezuilen en brochures.

Tegenwoordig hebben we naast deze media het internet inclusief social media.
Alle informatie komt nu in de turbostand binnen. We leven tenslotte in het informatietijdperk. Mooier nog is dat we al jaren informatie kopen middels boeken. Nu kopen we daarnaast massaal online informatie over van alles en nog wat. En er komt dagelijks nog meer informatie bij.

Sorry, nu typ ik weer een blog. Nog meer informatie. Maar ja, je mag zelf bepalen of je deze blog waardevol vind om te lezen.
Uiteraard kan ik het internet uitzetten of de tv, maar ik merk ook dat ik een type ben, die dol is op nog meer info. Gelukkig ga ik regelmatig sporten in de sportschool (inclusief grote tv’s aan de muur met nieuws en reclame 🙂 om even vrij te zijn van informatieprikkels.

Ja, er komt veel bagger op ons af via de televisie of internet, maar ik zie zeker ook de voordelen en de mooie en leuke dingen die mensen delen.

Krijg jij wel eens genoeg van al die info?

Geef een reactie

