feest, Groningen, maak er iets leuks van

Ruimte en rust

image

December is de maand met de meeste feestdagen. Eigenlijk is het een feestmaand. Het is ook de periode van veel en lekker eten. Als ik er even over nadenk eet ik dingen, die ik de rest van het jaar meestal niet eet, zoals oliebollen, appelflappen, pepernoten, chocoladeletters en gevuld speculaas. Oh ja, banketletter met spijs, die zowel met Sinterklaas en Kerstmis op het menu der lekkernijen staat.

Aan het eind van het jaar zoek ik ook rust en ruimte om het afgelopen jaar te herbeleven en vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Gelukkig ben ik in November jarig en krijg ik meestal dan ook mijn nieuwe agenda. En dan begint nu ook het plannen van het nieuwe jaar, vakanties, evenementen, verhuizing etc..

Maar met een glaasje bubbels en een kaarsje aangestoken kijk ik altijd positief terug op weer een mooi jaar en vier de komst een geweldig nieuwjaar.

Overigens stond deze tafel met kaars in fles op een gezellige softbalteam bbq bij teamgenoot Jan P in de “achtertuin” met een wijds uitzicht over het weiland van de buurman in het noordwestelijk gedeelte van de provincie Groningen.

Zo, na zo’n lange zin even tijd voor rust.
Voor jou ook?

1 thought on “Ruimte en rust”

Geef een reactie

