feest, huis, kado, maak er iets leuks van, Martijn van der Horst

Wat dacht je van een 5-daags weekend?

image

Afgelopen vrijdag begon om 18.00u mijn weekend. Met de vooruitzichten van lente-temperaturen zag het er goed uit. Dus ik dacht: kom maar op met die zon.

Na een warme maaltijd de auto in om naar een theatervoorstelling te gaan van  http://marcelhensema.com . Erg gelachen en bekenden gezien uit het “dorp”. Zelfs radiocommentator Henk Kok presteerde het nog om na afloop de voorstelling te voor zien van een kritische analyse in de bar.

Zaterdagochtend om 9.30u zat ik bij de kapper. Daarvan teruggekomen eerst een cappuccinootje. Vervolgens de handen uit de mouwen in huis. Er kwam nog een vriendinnetje logeren van onze dochter, dus daar moest nog wel wat voor geregeld worden. Verder gingen we door met klussen in de slaapkamer. Tussen 15.00 – 16.00u op boodschap gegaan. Er moet wel wat in huis zijn de komende week.

Eind van de middag stond een verjaardag inclusief eten op de planning. Dus er hoefde gekookt te worden.  Erg gezellig. Eindelijk zitten, eten, drinken en kletsen. Na 2.5 uur door naar een feest van een teamgenoot inclusief live muziek, hapjes en drankjes.

Zondag ochtend nog mijn laatste zaaltraining gehad. De volgende keer dat ik met een knuppel en een bal in mijn handen sta, heb ik gras onder mijn voeten.
Vanaf het moment van thuiskomst aan het begin van de middag alleen maar bezig geweest met klussen en het opruimen van de schuur. De lunch werd verzorgd door dochterlief: wentelteefjes op het zonnige terras in de tuin.

Ik bespaar je de lijst, maar om 19.00u was het wel mooi geweest. Dit weekend welgeteld 45 minuten op de bank gezeten.
En dan is het al weer tijd om naar bed te gaan.

Maar ik heb nog een waslijst van dingen die ik nog wil doen. Nou werk ik deze week 4 dagen, maar de vrije vrijdag is reeds volgeboekt.

Dus extra weekenddagen zijn van harte welkom. Wie heeft eigenlijk verzonnen dat het weekend 2 dagen is. Het weekend was toch eigenlijk weer tekort.

1 thought on “Wat dacht je van een 5-daags weekend?”

  1. Ik ben het met je eens als je zegt dat het weekend te kort is, 3 dagen zou ook heerlijk zijn!. Ik ben gestopt met ´lijstjes maken´, het geeft me geen voldaan gevoel als het weekend om is en ik een lijstje overhoud. Zelfs niet als ik daar zaken op heb afgestreept. Ik probeer meer te leven ´in het moment´. Het brengt me meer ontspanning en rust zodat ik een vijfdaagse werkweek makkelijker aan kan.

Geef een reactie

