bucket list, financieel, Martijn van der Horst, passief inkomen, seminars

De 5 pilaren van financiële welvaart

image

Zomaar even een vraagje. Uit hoeveel stromen bestaat jouw inkomen eigenlijk? Best een rare vraag, alleen het afgelopen weekend heb ik een workshop gevolgd via Investment Mastery. En de twee dagen werden gegeven door een Zuid Afrikaan Paul Harrison en die vertelde dat hij als ondernemer uit ZEVEN verschillende bronnen zijn inkomsten verdiend.

Dan krab ik mij nog even achter de oren. Tijdens de workshop kwam ook het bovenste plaatje naar voren. Dit huis van Financiële Welvaart steunt op 5 pilaren. Dus een mooie check list om eens door te nemen.

1. Onroerend goed. Hmmmm. Wel een eigen huis, maar dat kost elke maand nog geld om het te bezitten. Tot het over uiterlijk 10 jaar is afbetaald. Dat zou in de toekomst ook een mooi verhuurobject kunnen worden. Of gratis wonen 😉

2. Beleggen. Mijn kleine portefeuille is dit jaar wel winstgevend + 11% tot nu toe, maar is nog niet noemenswaardig. De komende maanden kan ik met de informatie van het afgelopen weekend leren en ervaren hoe ik een rendement van 3% tot 6% per maand kan halen.

3. Een eigen bedrijf. Ook die zit in de opstartfase. Maar dan wel parttime wel te verstaan. De eerste klanten zijn er al. En het uitbouwen is de volgende stap. Een goed team om mij heen verzamelen, die ook wil werken aan een financieel betere toekomst.

4. Internet Marketing. De mogelijkheden zijn enorm op het internet. Van je hobby je online business maken, elke dag bloggen of vloggen, etc… Nu nog een manier vinden, die het beste bij mij past. Ik heb voldoende informatie in huis, om daar een goede weg in te vinden. Plus met mijn eigen bedrijf heb ik nu ook direct een online webshop 🙂

5. Carriere. Dat is iets waar de meeste mensen zich mee bezig houden. En dat is hun dagelijks werk. Met de nodige afwisseling begeef ik mij ook doordeweeks op een werkvloer, waarbij ik met veel mensen te maken heb. En dan doen waar ik goed in ben.

En dan is er nog de fundering. Met de juiste instelling en houding is alles mogelijk.

Ik ben nog wel even lekker bezig om mijn huis van financiële welvaart te verstevigen.

Geef een reactie

