40, bucket list, feest, Gezond, Life, maak er iets leuks van

Wat te doen op deze dag….

image

image

Het is weer bijna zover. De dag die elk jaar terugkomt en voor jou en mij gewoon aan het rijtje vaste feestdagen toegevoegd kan worden.

Het grootste feest is de dag dat je geboren wordt. En ieder jaar tellen we weer een jaartje erbij op. Gelukkig zijn er programma’s die bijhouden welke leeftijd ik heb. Onlangs moest ik even nadenken (lees narekenen) hoe oud ik word. Ik hou het niet meer bij.

In ieder geval boven de 40. Het boeit mij eigenlijk niet. Laat ik zeggen dat ik, het getal dat mijn leeftijd aangeeft, niet vind matchen met hoe ik me voel. Ondanks dat ik soms door jongere personen met u wordt aangesproken. Of liefkozend met “ouwe” ….. (op de puntjes kan je van alles invullen)

De clichés : Het leven begint bij 40, de wijsheid komt met de jaren en je bent zo jong als je je voelt. Het zijn de kleine waarheden, die ik kan bevestigen.
(On)Bewust doe ik er van alles om de veroudering te vertragen. Ik slik voedingsupplementen,  ik gebruik gezichtsverzorging, spring dagelijks op de mini-trampoline en doe wat push ups.

Ik zeg: Geniet dagelijks van het leven, neem het leven niet al te serieus en als je lief en aardig bent voor anderen, is het leven toch één grote verjaardag.

1 thought on “Wat te doen op deze dag….”

Geef een reactie

