499 dagen met en zonder

image

Net geen 500 dagen! Het klinkt wel als een hele lange periode. Snel terug rekenen in weken of maanden šŸ˜‰ Zolang zat ik zonder werkgever en met heel veel tijd. Het was ook een periode met veel vrijheid en zonder zorgen.

Waar het avontuur bij de ene werkgever stopt, kwam er voor mij niet gelijk een nieuwe baan om de hoek kijken. En zo is er die laatste werkdag en de volgende dag ben je “vrij” en thuis zonder ergens heen te gaan om je “werk” te doen.

Gelukkig zijn er de regelingen in Nederland, die werknemers zoals ik financieel een handje helpen. Daar ben ik zeker dankbaar voor. Ik weet ook hoe het is, als er geen vangnet is. Maar dat is weer een ander verhaal.

Deze tijd was ook vooral met CV’s plaatsen, profielen aanmaken, dagelijks vacatures ontvangen in mijn mailbox en regelmatig sollicitatie-activiteiten invullen en dit alles zonder een positieve reactie op mijn sollicitaties.

Heb ik mij verveeld? Nou nee. Ik heb mijn tijd ook nuttig besteed. De verbouwplannen van ons huis konden in een versneld tempo uitgevoerd worden.

Daarnaast heb ik mij ook met andere belangrijke dingen in het leven bezig gehouden. Even met een vriend koffie drinken, bij iemand langs gaan, die ik normaal heel weinig zie of tijd samen met mijn familie. Ook voor die tijd ben ik dankbaar.

En met een verbouwd huis zonder grote klusprojecten om te doen, kwam er een einde aan een periode van bijna 500 dagen, zonder werkgever. Dankbaar voor de mensen in mijn netwerk die mij hebben geholpen en mee hebben gedacht. Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat het goed komt.

Gepubliceerd door Martijn van der Horst

mezelf, partner, vader, levensgenieter, softballer, netwerker, ondernemer, blogger

Plaats een reactie