Zal liefde de wereld veroveren?

image

We leven in een mooie wereld. Maar de afgelopen periode lijkt de balans van deze schoonheid van de aardbol verstoord. Omdat de wereld dankzij het internet steeds kleiner wordt, zijn we heel snel op de hoogte van wat ergens op de wereld zich afspeelt. En met video’s maken we bijna letterlijk mee, wat er precies gebeurd is.

Er is al eeuwenlang een tweestrijd gaande. Goed en slecht.  Positief en negatief.  Zwart en wit. Yin en Yang.
Ik kan mijn vinger er niet opleggen,  maar dit is hoe de natuur in elkaar steekt.
Ook al begrijp ik niet hoe mensen aan de negatieve kant uit kunnen komen.

En ook in leuke animatie films, zoals de Verschikkelijke Ikke, draait het om het  veroveren van de wereld. Maar in die film komen er 3 schattige kinderen voor die liefde en aandacht nodig hebben. En zelfs de Minions hebben dat nodig, ook al worden zij ingezet als hulptroepen om de missie, hoe slecht ook, te doen slagen. De mens in de basis heeft zeker liefde en aandacht nodig. Elke dag opnieuw.

In aanloop naar de kerstperiode waar het gaat om familie, geven, genieten en vooral vrede, hoop ik dat de balans van de wereld weer omslaat richting de positieve  kant. Lief zijn voor elkaar, help elkaar en blijf vooral kalm. Eet ik nog even een banaan en hou vooral humor erin 🙂

Gepubliceerd door Martijn van der Horst

mezelf, partner, vader, levensgenieter, softballer, netwerker, ondernemer, blogger

Plaats een reactie