Is dit wel echt sport?

Ja, daar ben ik weer. Ik beloof bij deze dat ik elke week een blog zal schrijven. Genoeg te doen en genoeg te beleven. Het leven is turbulent, dynamisch en uitdagend. Vooral een feestje dus. Sport en een foto van het logo van de Lama’s. Waar ga ik deze keer weer naar toe. Dat is een van mijn kwaliteiten. Lekker om de kern heen draaien en pas op het laatste moment tot de clue komen. Terwijl ik aan de andere kant ook vrij direct kan zijn. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Ik ben van alle markten thuis. In ieder geval zijn de Lama’s bezig met hun afscheidstoernee. (Helaas hun voorstelling in Groningen moeten missen) Maar waar de Lama’s eindigen, begint voor mij het avontuur. Al jaren een fan van dit programma, lekker lachen om de meest gekke dingen en uitspraken. Vorig jaar op de school van mijn dochter is een clubje ouders en een docent begonnen met een vorm van theater maken. Helaas was dat op een avondje waarop ik regelmatig aan het werk was. Aan het begin van het schooljaar ontving ik een uitnodiging voor een open avond. En dit keer was dat op een woensdagavond. Ik dacht:”dit is mijn kans”. Op deze open avond kon ik lekker meedoen en oefeningen leren. De allerslechtste allertijden, de WK 100 meter in slowmotion, Vakantie op dia’s of de superhelden. Alles kwam aan bod. Ik kan helemaal los en 1 voordeel is dat het maken van fouten beloond wordt met een groot applaus. Dus ga ik 1 x per maand helemaal los. Tell sell, de Doventolk of het spel met de zoemer…er gaan nog heel wat avondjes volgen en misschien volgende week mijn eerste workshop geven op een basisschool… Maar wat heeft dat nou te doen met sport? Deze vorm van theater maken heet Theatersport!!

Gepubliceerd door Martijn van der Horst

mezelf, partner, vader, levensgenieter, softballer, netwerker, ondernemer, blogger

Plaats een reactie